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Confluence

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Confluence은(는) 무엇인가요?

Confluence는 귀하가 꿈꾸는 협업 도구입니다. Confluence는 팀과 실시간으로 협업하고, 이해 관계자에게 필요한 주의 사항을 적시에 알려주고, 팀 간에 정보를 공유할 수 있게 도와줍니다. Confluence는 모든 정보를 한곳에서 관리하여 모든 팀을 하나로 묶어 줍니다.

Confluence은(는) 누가 사용하나요?

기술 팀과 프로젝트 관리 그룹부터 마케팅, HR, 법률 및 재무까지 모든 종류와 규모의 기능 부서에서 Confluence를 사용하고 있습니다. 모든 팀이 Confluence를 통해 작업을 수행합니다.

Confluence 소프트웨어 - 1
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Confluence 소프트웨어 - 5

Confluence에 대해 확실하지 않으세요? 인기 있는 대안 제품과 비교

Confluence

Confluence

4.5 (3,471)
US$4.89
무료 버전
무료 체험판
99
13
4.2 (3,471)
4.3 (3,471)
4.3 (3,471)
시작 가격
가격 옵션
특징
통합
사용 편의성
비용 대비 가치
고객 서비스 소프트웨어
US$9.80
무료 버전
무료 체험판
428
162
4.1 (2,698)
4.2 (2,698)
4.3 (2,698)
녹색 등급 막대는 평균 등급과 리뷰 수에 따라 결정되는 최우수 제품을 보여줍니다.

Confluence의 다른 적합한 대안

Wrike
최상위 등급 기능
구성 가능한 워크플로
단일 페이지 보기
대시보드 만들기
Microsoft Teams
최상위 등급 기능
동영상 회의
실시간 채팅
화면 공유
Miro
최상위 등급 기능
브레인스토밍
아이디어 관리
협업 도구
monday.com
최상위 등급 기능
다중 캠페인
인벤토리 추적
제품 식별
Asana
최상위 등급 기능
태스크 관리
프로젝트 계획/일정 관리
프로젝트 관리
ClickUp
최상위 등급 기능
메모 관리
태스크 관리
프로젝트 계획/일정 관리
Slack
최상위 등급 기능
실시간 알림
실시간 채팅
채팅/메시징
Jira
최상위 등급 기능
문제 관리
애자일 방법론
태스크 관리

Confluence 리뷰

평균 점수

종합
4.5
사용 편의성
4.2
고객 서비스 소프트웨어
4.3
특징
4.3
비용 대비 가치
4.3

회사 규모(직원 수)별 리뷰

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Steve
Steve
미국의 Dir. of Dig. Marketing
검증된 LinkedIn 사용자
비영리 조직 관리, 501~1,000 직원
소프트웨어 사용 목적: 2년 이상
리뷰어 출처

The Collaboration Platform You've Waited For

5.0 5년 전

주석: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

장점:

Real-time simultaneous editing Ease of finding and organizing what I've written Constantly adding new features Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

단점:

Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things. I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL) One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better. Also, printing is pretty tough when you have tables.

Sarah
Sarah
미국의 System Administrator
검증된 LinkedIn 사용자
정보 기술 및 서비스, 10,000+ 직원
소프트웨어 사용 목적: 1년 이상
리뷰어 출처

A superior collaborative workspace

4.0 11개월 전

주석: The platform is accessible to anyone and has an open interface, letting our company set up collaborative spaces where staff can collaborate productively on a wide range of projects. It's reliable, and it made it easy to increase our property holdings. It may not be necessary to invest time and resources into teaching employees how to use Confluence because it may be extremely user-friendly.

장점:

Confluence's suite of team communication tools is crucial to any effort to increase output. It's a lot dependable and much cheaper than other options. It's essential equipment for anyone seeking total control over their team's overall performance.

단점:

It's a steep learning curve for our less tech-savvy customers to become proficient at working on our websites. The fact that the support staff is exclusively fluent in English may also be an inconvenience for some consumers. Integration with Azure DevOps is a little bit of a challenge.

Barak
이스라엘의 Clinical Trial Manager
의료 기기, 51~200 직원
소프트웨어 사용 목적: 2년 이상
리뷰어 출처

User review

4.0 2개월 전 신규

주석: Confluence is a powerful tool that can enhance team collaboration and project management.

장점:

Excellent for creating, organizing, and sharing documentation within teams. Helps to serve as a single source of the information project. Helps with collaboration features, editing, adding comments, and notifications, which improves the communication of the team. Provides templates for several types of documents, makes it easier to get started. It easy integrates with other Atlassian products (like Jira). Very user-friendly interface make it accessible for users of all technical levels.

단점:

using the documents is easy, but navigating within it requires a training, and might take some time to get use to it. The paid plans can be expensive, for big teams

Martin
스위스의 CISO and Head of Consulting Services
정보 기술 및 서비스, 51~200 직원
소프트웨어 사용 목적: 2년 이상
리뷰어 출처

Would not recommend to use it in the SaaS version

2.0 지난달 신규

주석: It is working most of the time, with several outages in the past months.
We were forced to migrate from the on-prem to the SaaS version. The on-prem version was very good, the SaaS software is a mess in terms of ensuring information security and has way worse usability.

장점:

Concurrent editing is still possible in the SaaS version.

단점:

Has advertisements for other products in the menu. You have no sufficient control over the 3rd party features the users can see and use. It's a nightmare to document its use according to GDPR rules.

MYOUNG UN
MYOUNG UN
대한민국의 차장
검증된 LinkedIn 사용자
컴퓨터 소프트웨어, 1,001~5,000 직원
소프트웨어 사용 목적: 2년 이상
리뷰어 출처

Confluence is a very famous product for project management.

5.0 3개월 전

주석: If you're new to it, you need to adapt. You also have a reluctance to tools that you haven't used before. But for effective projects and business management, you now have to use collaborative tools. You can get a better work environment by adapting quickly to the initial inconvenience.

장점:

Project management, output, work-specific human resources management, sharing and collaboration with all participants are important, and Confluence solves all these things at once. There are many services and solutions for efficient project management, but we always use Confluence.

단점:

Perhaps because it is mainly used for necessary functions, there are no disadvantages yet.