기업의 더 효율적인 소프트웨어
선택을 위한 15년 지원 경험

Asana은(는) 무엇인가요?

Asana를 사용하면 일일 작업에서 부서 간 전략적 이니셔티브에 이르기까지 대규모로 팀 전체의 작업을 조정할 수 있습니다. Asana는 목표를 실행으로 전환하고 팀 간의 사일로를 제거하는 유일한 작업 관리 플랫폼입니다. 190개국 119,000여 개의 유료 고객과 수백만 개의 무료 조직이 Asana를 통해 회사 목표에서 디지털 혁신, 제품 출시 및 마케팅 캠페인에 이르기까지 모든 작업을 관리할 수 있습니다.

Asana은(는) 누가 사용하나요?

Capterra에서 11,000개 이상의 고객이 Asana에 별 5개 만점에 4.5개를 주는 이유가 무엇인가요? Asana는 팀 전반의 프로젝트, 공정 및 작업을 대규모로 관리하는 가장 쉬운 방법입니다.

Asana은(는) 어디에 배포할 수 있나요?

클라우드 기반
온프레미스

공급업체 정보

  • Asana
  • 위치: 미국, San Francisco
  • 설립 연도: 2008

Asana 지원

  • 채팅

사용 가능 국가

가이아나, 과들루프, 과테말라, 괌, 그레나다 및 기타 125개

언어

네덜란드어, 독일어, 러시아어, 스웨덴어, 스페인어 및 기타 7개

Asana 가격

시작 가격:

US$13.49/월
  • 예, 무료 체험판이 있습니다.
  • 예, 무료 버전이 있습니다.

Asana은(는) 무료 버전이 있고 무료 체험판을 제공합니다. Asana 유료 버전 시작 가격: US$13.49/월.

가격 요금제

공급업체 정보

  • Asana
  • 위치: 미국, San Francisco
  • 설립 연도: 2008

Asana 지원

  • 채팅

사용 가능 국가

가이아나, 과들루프, 과테말라, 괌, 그레나다 및 기타 125개

언어

네덜란드어, 독일어, 러시아어, 스웨덴어, 스페인어 및 기타 7개

Asana 동영상 및 이미지

Asana 소프트웨어 - 1
Asana 소프트웨어 - 2
Asana 소프트웨어 - 3
Asana 소프트웨어 - 4
Asana 소프트웨어 - 5
6개 더 보기
Asana 동영상
Asana 소프트웨어 - 1
Asana 소프트웨어 - 2
Asana 소프트웨어 - 3
Asana 소프트웨어 - 4
Asana 소프트웨어 - 5

Asana 특징

  • @멘션
  • API
  • CRM
  • IT 프로젝트 관리 관련
  • KPI 모니터링
  • ROI 추적
  • 간트/타임라인 보기
  • 감사 내역
  • 검색/필터
  • 게스트 액세스
  • 경보/통지
  • 과제 관리
  • 교육 관리
  • 구성 가능한 워크플로
  • 규정 준수 추적
  • 규칙 기반 워크플로
  • 그래픽 워크플로 편집기
  • 기계 학습
  • 기술 추적
  • 끌어서 놓기
  • 노무 예측
  • 다중 채널 마케팅
  • 다중 캠페인
  • 다중 프로젝트
  • 단일 페이지 보기
  • 대시보드
  • 대시보드 만들기
  • 대화 내용/대화 기록
  • 데이터 가져오기/내보내기
  • 데이터 시각화
  • 데이터 커넥터
  • 데이터 표
  • 디지털 자산 관리
  • 로드 매핑
  • 리드 관리
  • 리소스 관리
  • 리소스 요청
  • 리소스 일정 관리
  • 마감 관리
  • 마일스톤 추적
  • 마케팅 자동화
  • 마케팅 캘린더
  • 막대 차트
  • 맞춤 설정
  • 맞춤형 대시보드
  • 맞춤형 양식
  • 맞춤형 템플릿
  • 맞춤형 필드
  • 메모 관리
  • 메시징
  • 모바일 액세스
  • 목표 관리
  • 목표 설정/추적
  • 문서 관리
  • 문서 스토리지
  • 문제 관리
  • 문제 추적
  • 미디어 계획
  • 미리 알림
  • 반복 태스크
  • 백로그 관리
  • 버그/문제 캡처
  • 버전 제어
  • 변경 관리
  • 보고 및 통계
  • 보고/분석
  • 보고/프로젝트 추적
  • 브랜드 가이드라인
  • 브레인스토밍
  • 비즈니스 프로세스 자동화
  • 사용률 보고
  • 사용자 관리
  • 상태 추적
  • 색상 코드/아이콘
  • 생산성 도구
  • 설문조사 및 피드백
  • 성능 검토 관리
  • 소기업 관련
  • 소셜 미디어 모니터링
  • 승인 프로세스 제어
  • 시각 워크플로 관리
  • 시각화
  • 시간 및 비용 추적
  • 시간 및 출석
  • 시간 추적
  • 시나리오 계획
  • 실시간 데이터
  • 실시간 보고
  • 실시간 업데이트
  • 실시간 채팅
  • 실시간 통지
  • 실시간 편집
  • 싱글 사인온
  • 아이디어 관리
  • 아이디어화
  • 애자일 방법론
  • 액세스 제어/권한
  • 양식 관리
  • 양식 자동화
  • 양식 작성 및 디자인
  • 여론조사/투표
  • 역할 기반 권한
  • 연락처 관리
  • 예산 관리
  • 예산/예측
  • 예측
  • 오리엔테이션 워크플로우 관리
  • 완료 비용 추적
  • 요구사항 관리
  • 용량 관리
  • 우선순위 부여
  • 워크플로 관리
  • 워크플로 구성
  • 원격 액세스/제어
  • 원격 지원
  • 웹 기반 배포
  • 위험 관리
  • 의제 관리
  • 이메일 관리
  • 이메일 마케팅
  • 이메일-태스크 전환
  • 이벤트 트리거 작업
  • 일정 관리
  • 임시 보고
  • 자동 일정 관리
  • 자연어 처리
  • 재무 관리
  • 전략 계획
  • 전자 양식
  • 제품 로드 매핑
  • 제품 수명 주기 관리
  • 종속성 추적
  • 주석/참고
  • 지식 관리
  • 직원 관리
  • 직원 데이터베이스
  • 직원 디렉터리
  • 직원 온보딩
  • 직원 일정 관리
  • 진척 백분율 추적
  • 진행률 추적
  • 채널 관리
  • 채팅/메시징
  • 청구 및 송장 발행
  • 칸반 보드
  • 캘린더 동기화
  • 캠페인 계획
  • 캠페인 관리
  • 캠페인 분석
  • 커뮤니케이션 관리
  • 코드 제로
  • 콘텐츠 관리
  • 크리에이티브 에이전시 관련
  • 클라이언트 관리
  • 클라이언트 포털
  • 타사 통합
  • 태그 지정
  • 태스크 가져오기
  • 태스크 관리
  • 태스크 일정 관리
  • 태스크 진행률 추적
  • 태스크 태그 지정
  • 태스크 편집/업로드
  • 템플릿
  • 템플릿 관리
  • 토론/포럼
  • 통합 비즈니스 운영
  • 티켓 관리
  • 파일 공유
  • 파일 관리
  • 파일 전송
  • 포트폴리오 관리
  • 표시 광고 관리
  • 프레젠테이션 도구
  • 프로세스 모델링 및 설계
  • 프로젝트 계획
  • 프로젝트 계획/일정 관리
  • 프로젝트 관리
  • 프로젝트 일정 관리
  • 프로젝트 추적
  • 피드백 관리
  • 하위 태스크 만들기
  • 혁신 관리
  • 협업 도구
  • 화면 공유
  • 활동 대시보드
  • 활동 추적
  • 활동/뉴스 피드
  • 회의 관리

Asana 대안 제품 추천

애자일 분야에서 15년 이상의 경험을 갖고 있는 Jira는 성장을 위해 올바르게 기초를 쌓을 수 있는 최고의 팀 도구와 모범 사례를 제공합니다.
채팅, 회의, 파일 공유 등을 관리하는 데 도움이 되는, 비즈니스 커뮤니케이션용으로 개발된 클라우드 기반 애플리케이션입니다.
Wrike의 작업 관리 소프트웨어를 통해 프로젝트를 해결하고 워크플로를 개선할 수 있습니다. 장애물을 없애고, 명확성을 찾고, 목표를 초과하세요.
ClickUp은 작업의 미래를 보여주는, 모든 것을 대체할 수 있는 하나의 앱입니다. ClickUp은 2022년 성장이 가장 빠른 생산성 앱으로 선정되었습니다.
MeisterTask는 애자일 프로젝트 관리에 최적화된 웹 기반 작업 및 프로젝트 관리 도구입니다.
Confluence는 지식과 협업이 포함된 팀 작업 공간입니다. 작업 생성, 협업 및 관리를 모두 한곳에서 수행할 수 있습니다.
기업의 스프레드시트 관리, 그래프/차트 생성, 계산 수행, 프로젝트 공유 등을 지원하는 데이터 분석 솔루션입니다.
monday.com은 사무실, 집 또는 외부 중 어디에서나 팀이 프로젝트 및 일상 작업을 실행할 수 있는 클라우드 워크 OS입니다. monday.com 자세히 알아보기
Slack은 귀사를 위한 디지털 본부입니다. 업무 수행을 위한 명령 센터에 오신 것을 환영합니다.

Asana 리뷰

평균 점수

종합
4.5
사용 편의성
4.4
고객 서비스 소프트웨어
4.3
특징
4.3
비용 대비 가치
4.4

회사 규모(직원 수)별 리뷰

  • <50
  • 51-200
  • 201-1,000
  • >1,001
Abraham
Abraham
필리핀의 Social Media Manager & Administrative Support
검증된 LinkedIn 사용자
광업 및 금속, 2~10 직원
소프트웨어 사용 목적: 2년 이상
리뷰어 출처

Best Free Project Management App for SMB

5.0 2년 전

주석: Asana is very easy to use, fast, reliable, and powerful. Just with their free version, I've got nothing else to ask for. It got all I need to run my business and work with my clients. It's the best free project management for me.

장점:

When we switched to Asana years ago, I didn't appreciate it right away because it's a new environment to me had to make a lot of adjustments. But as I use it every day, I got familiar with the app very quickly. It is very easy to use and might have a little learning curve. Navigating the app is all common sense though, and their help docs are very handy if you got any problems. Even though I'm familiar with the app, when I tried to open their knowledgebase, I was surprised to know there's a lot more I can do with Asana. Even with just the free version, it's so powerful and you can do so many things! It's good enough for SMBs who are just starting out. For me, some premium features are just too much so the essential features are sufficient for my business and work. Another thing I like is you can switch to Kanban view, so it's a goodbye Trello for me. I use this view often on sprints and it's very handy and effective. Another feature I like is you can convert an email to a task in Asana just by forwarding it to a specific email they give you, then it will be added automagically in your specific project. I'm also happy that they have released their desktop app. That's a huge help for me in decluttering my browser tabs.

단점:

Asana is a beast. There's nothing to dislike from this app.

Dylan
Dylan
오스트레일리아의 Operations
검증된 LinkedIn 사용자
사진, 11~50 직원
소프트웨어 사용 목적: 1~5개월
리뷰어 출처

Awesome software but we couldn't get people to adopt it.

4.0 2주 전 신규

주석: It's a great piece of software and in another organisation I think I could have happily adopted it. However, it wasn't the right fit for our organisation or our users.

장점:

Asana's free plan is very generous, and would have covered our main needs. Their commercial pricing is also fair and provides good value for money. As an organisation, we work across multiple offices and countries and good project management was always a bit of a gap. I was very enthusiastic about Asana and loved the depth of features, particular the granular tracking, and the good integration with external tools (we have worked hard to try and connect our workflows together). The ability to communicate at multiple levels within projects was also something I found very appealing.We spent quite a bit of time setting up projects as part of the testing process, and I enjoyed the ability to do it properly (compared to the very complicated set of google sheets we had been using prior to this)

단점:

The biggest gap we found was that for users not steeped in project management or project management tools the learning curve was too high. They either used it superficially, or avoided using it all. It was not a criticism of the software per se, as the UI is well-thought out and there are lots of support resources. However for an organisation like ours, we needed something far simpler for our users, as technological resistance is always a challenge. WE may not have used it to it's full extent, but it would have been useful to have the ability to simplify some of the viewsm as not all users needed or wanted the depths of controls presented to them. I also found the reporting slightly frustrating. It wasn't actually a core feature we needed, but the reports that did exist were sometimes frustratingly incomplete.

고려된 대안: Time DoctorSlack

Asana 선택 이유: We needed better tracking and oversight of projects.

Asana 전환 이유: We ended up going with Trello rather than Asana due to the simpler learning curve and the ability to use it at multiple elvels.

Agustin
싱가포르의 Marketing Manage
마케팅 및 광고, 11~50 직원
소프트웨어 사용 목적: 1년 이상
리뷰어 출처
출처: SoftwareAdvice

Terrible Service - Avoid at all cost! Go to other options (e.g. Clickup, etc.), or you'll regret it

1.0 2개월 전 신규

주석: Teririble, we have switched since then and found software with better features + service at better prices.

장점:

At first it seemed ok, but as we needed more and more features we found Asana extremely lacking and terrible service to match.

단점:

The service is absolutely atrocious. They charged us for 1 year + where there was literally 0 activity on Asana. We kept sending emails (about 4-5 in total) saying that we wanted a cancellation and they did not cancel.

Lydia
미국의 Founder
온라인 미디어, 2~10 직원
소프트웨어 사용 목적: 1년 이상
리뷰어 출처

This is a great software but has a lot of setup involved and requires constant maintenance.

5.0 2주 전 신규

주석: I like Asana because I see how useful it is for better creating strategies for how I spend time on different tasks and how useful that time ends up being. I mainly use it as a complement currently to the main software I use for task management because I don't want to spend the necessary time setting this software up extensively until I see more of a use with it that I need to spend that time doing that. I do like just going through the minimal things I utilize with it now though because it ultimately helping me get used to the software and learn little by little as I go so hopefully that help me eventually be able to use all the extensive features that offer once I finally feel confident enough about how to use each one. It has been consistently over the course of a little over a year now the task management software that I refuse to give up on. I think eventually it will be what I use to manage the majority of things for my business but until I scale that doesn't seem to be something that I should spend a lot of time implementing right now. I hope they will release more clear resources that will help me understand how to setup and use the software easier as time goes on which would be the biggest help and thing they could change in my opinion that would make a world of a difference when using their software.

장점:

I like the collaboration and communication features as they help work with your team on tasks very easily and keeps information in one easy to access place so no one ever has trouble finding something they need to complete work again and also the timeline view is great to help plan work so that you can make sure important work gets finished before starting work that you shouldn't start before something else is completed so that you have all the necessary things available when it's time to do the task. The ability to update the status and progress of projects and goals is helpful so that you can get an overall general idea of where work needs to be picked up and what work is going well so you can adjust the time that is spent on those things to get the work that is lacking up to speed and progressed with where other work is at so you don't fall behind in one area. I like how much information and elements I can add to tasks using this software because it helps me make sure that everything about a task and all the information and resources to complete when it becomes time can be added and available when that time comes which helps keep everything super organized and helps you spend less time locating these things since it is all already added to the task information on a task's panel and you can begin working right away. This software overall helps improve time management and also helps when working with others which makes it extremely useful for many businesses.

단점:

I don't like the complexity of implementing Asana as a software you are planning to use for your organization or business. There is a lot of setup work involved when trying to use this software to manage everything on a project level for your business. It also requires a lot of time to keep up with maintenance and updates to everything you create for it to keep it up to date and useful to everyday use for organization and task management. I would say this software is better for larger organizations, teams, or businesses with project managers on their staff that would be in charge of overseeing the upkeep for this software so that it would always be able to be used for the current time for what your team is working on. If it falls behind even a little bit it is hard to catch it back up and takes a lot of time that smaller businesses with less resources don't need to spend their time focusing on as their time would be better spent doing tasks that will provide benefit to them in the long run. It is also very hard to learn the best ways and the correct ways to use some features and the education is not clear enough that they offer to assist with this so it is really hard if you're not a experienced project manager to understand this software as well as I would like someone to able to understand. The time spent working on keeping this software updated is just much better spent in most cases on the work that would be more valuable to work on and get done.

고려된 대안: monday.com

Asana 전환 이유: The monday.com software was offering many of the features as Asana but Asana does offer a lot more than monday.com offers so I chose Asana so I could have the ability to use all the different aspects of their software instead of being limited in some areas. I chose Asana over Trello because Asana uses easier to understand terminology for what they call different features and things on their software and Trello uses confusing terminology to distinguish their features and software to be unique but ultimately a simpler to understand software seems more valuable to me so I went with Asana so that the better terminology that use that makes more sense when they refer to different features they offer to remain clear when starting to learn how to use this software.

Christopher
Christopher
영국의 Director
검증된 LinkedIn 사용자
마케팅 및 광고, 2~10 직원
소프트웨어 사용 목적: 1년 이상
리뷰어 출처

Powerful project management tool, but impressively flexible

5.0 3주 전 신규

주석: Asana, allowed us to move our project management all within one tool and also to communicate with clients better than ever.

장점:

The simplicity to use the system initially, added with the details customisation and flexibly of rules and automation in the back end, allow the team to use this at different levels.

단점:

There are lots of features so can take some time to become efficient at using the tool to its best capabilities.

소프트웨어 범주